نوشته شده توسط : unexer

تحمل بینی بزرگ و یا دارای مشکل برای افرادی که به دنبال ظاهری زیبا و جذاب هستند بسیار آزار دهنده است.به همین دلیل با استفاده از راه های مختلفی سعی در پوشاندن آن دارند. برخی با استفاده از لوازم آرایشی و میکاپ بطور موقت بزرگی یا ایراد بینی خود را می پوشانند، اما بهترین اقدام برای داشتن چهره ای زیبا با بینی متناسب، انجام جراحی بینی می باشد. از آنجا که بینی تاثیر فوق العاده ای در زیبایی و تناسب چهره دارد، با جراحی بینی می توان زیبایی صورت را چندین برابر افزایش داد. 

اما برای داشتن یک جراحی موفق لازم است اطلاعات دقیق و کاملی درمورد مراقبت ها، نکات و همچنین عوارض آن بدست آورید. در صورتی که مراقبت ها و نکات ضروری به درستی رعایت شود، می توان احتمال بروز انوع عوارض جراحی بینی را تا حد قابل توجهی کاهش داد. ما در این مقاله قصد داریم درمورد عوارض جراحی بینی صحبت کنیم تا چنانجه قصد انجام عمل بینی دارید، با این موارد آشنایی داشته باشید.

جراحی بینی

در ابتدا ممکن است سوالاتی در ذهن شما وجود داشته باشد مانند این موضوع که عوارضی که برخی افراد به خاطر آن از انجام جراحی بینی صرف نظر می کنند واقعا چیست و چقدر خطرناک است؟ چند درصد از این عوارض در زندگی ما مشکل جدی ایجاد می کنند؟ راه های جلوگیری از بروز عوارض جراحی بینی چیست؟

عوارض جراحی بینی

رایج ترین عوارضی که می توان برای جراحی بینی گوشتی و استخوانی نام برد، موارد زیر هستند:

  • عدم موفقیت جراحی و نیاز به جراحی مجدد
  • بی حسی
  • تورم
  • درد
  • کبودی
  • خونریزی
  • از بین رفتن حس بویایی

عوارض طبیعی جراحی بینی

اولین چیزی که فرد پس از انجام جراحی بینی گوشتی و استخوانی حس می کند، بی حسی و تورم بسیار شدید بینی است. پس از اتمام جراحی و بیرون آمدن از اتاق عمل، نواحی اطراف بینی کبود خواهند بود. این کبودی و تورم چند هفته بعد از جراحی بینی وجود خواهد داشت. اما آیا این مسئله مهم و خطرناکی است؟ خیر اینطور نیست. کبودی و تورم بینی و نواحی اطراف آن با کمپرس سرد برطرف می شود و مشکلی نیست که جای نگرانی داشته باشد. بی حسی ناشی از عمل بینی نیز پس از دو الی سه هفته از بین خواهد رفت. 

از بین رفتن حس بویایی و چشایی از عوارضی است که اکثر افراد بعد از جراحی بینی با آن روبرو می شوند. پس جای نگرانی نیست و این تصور که از دست دادن حس بویایی ممکن است همیشگی باشد و خطرناک است درست نیست. 

داشتن درد و خونریزی از مواردی است که خیلی رایج نیست و علائمی مانند خونریزی کمتر پیش می آید. البته لخته خون و خونابه معمولا بعد از جراحی بینی در داخل بینی وجود دارد و باید برای تمیز نگه داشتن آن و جلوگیری از عفونت آن ها را پاکیزه نگه داشت. 

عوارض جراحی بینی

بنابراین در حالت کلی کاهش یا از دست دادن حس بویایی در بیشتر موارد اتفاقی طبیعی بوده و جای نگرانی وجود ندارد، به شرطی که تمام علائم خود را با پزشک جراح در میان گذاشته باشید. در این مواقع باید معاینه شوید تا اطمینان حاصل شود مشکلی نیست. چون ممکن است از دست رفتن حس بویایی علت های دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که حین جراحی بینی، سلول های عصبی بویایی دچار آسیب شده باشند، آن وقت باید نگران بود و اقدامات دیگری انجام داد. عدم داشتن تجربه پزشک و کوچک کردن بیش از حد بینی از موارد دیگری است که می تواند باعث سلب شدن حس بویایی بعد از عمل بینی شود.

بدترین عوارض جراحی بینی

می توان گفت بدترین اتفاقی که ممکن است پس از جراحی بینی گوشتی و استخوانی ممکن است اتفاق بیفتد، این است که پس از مدتی به یک عمل جراحی بینی ترمیمی نیاز پیدا کنید! علت هایی مانند بی تجربگی جراح، عدم رعایت مراقبت های لازم و... می تواند سبب شود تا عمل بینی آن طور که باید پیش نرود و پس از مدتی با پرداخت هزینه ای بیشتر، دوباره مجبور به انجام جراحی شوید. برای جلوگیری از بوجود آمدن این اتفاق ها بایستی اطلاعات خود را افزایش دهید تا با رعایت نکات لازم یک جراحی موفق داشته باشید. برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت دکتر تهران بیوتی مراجعه کنید.

 



:: برچسب‌ها: جراحی بینی , عمل بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 3948
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

وقتی یک چک به دلایل مختلف از سوی بانک برگشت ‌می‌خورد و گواهی عدم پرداخت صادر می‌شود، دارنده چک از سه طریق امکان مطالبه وجه آن را خواهد داشت و مورد حمایت قانون گذار قرار گرفته است:

 

۱- مراجعه به دادگاه حقوقی پس از ثبت دادخواست.

 

۲- مراجعه به اداره ثبت اسناد محل جهت صدور اجراییه

 

۳- مراجعه به دادگاه کیفری پس از طرح شکواییه؛

 

اما در راستای انتخاب یکی از این سه راه لازم است تا با تفاوت‌های میان چک حقوقی و چک کیفری آشنا باشیم.

 

رسیدگی در دادگاه حقوقی مستلزم گذر زمان طولانی مدت است. مثلا در اجراییه صادره از اداره ثبت، ضمانت اجراییه کافی و قوی برای اجبار بدهکار در پرداخت وجه چک وجود ندارد. راهکار کیفری تعقیب چک نیز از سرعت مناسبی در رسیدگی برخوردار است و با ابزار کیفری، بدهکار را بیشتر تحت فشار می‌گذارد. فقط باید دانست که در دو مرحله ثبتی و کیفری علیه صادرکننده چک امکان رسیدگی وجود دارد و برای طرح دعوی علیه ضامن و ظهرنویس باید از راهکار حقوقی استفاده کرد.

 تفاوت چک حقوقی و کیفری

چک صادر شده ممکن است همراه با شرایطی باشد که یا از ابتدا فاقد جنبه کیفری است یا جنبه کیفری آن ساقط می‌شود که اصطلاحاً چک در این شرایط، چک حقوقی نامیده می‌شود:

 

 ۱- چک سفید امضاء

در صورتی که چک بدون درج مبلغ صادر و امضاء شده باشد و این امر در مرجع قضایی به اثبات برسد، امکان شکایت کیفری علیه صادرکننده چنین چکی وجود ندارد و تنها از طریق اداره ثبت یا دادگاه حقوقی امکان صدور اجراییه برای چک وجود دارد.

 

چک حقوقی

 

۲- چک مشروط

هرگاه در متن چک قید شده باشد که وصول وجه آن منوط به تحقق شرطی است یا بدون قید در متن چک ثابت شود که وصول وجه آن منوط به تحقق شرطی بوده است، چک دارای جنبه کیفری نیست.

 

فرض کنید در متن یک چک قید شده باشد که وصول آن منوط به تحویل کالاهای مورد توافق در تاریخ مذکور است یا بدون درج در متن چک، به واسطه قراردادی که شماره چک در آن ذکر شده است، مشخص شود که وصول وجه این چک مشروط به اخذ رضایت فرد جهت عقد یک معامله می باشد؛ در مثال‌های مذکور، اگر چک برگشت بخورد، تعقیب کیفری صادرکننده میسر نیست.

 

 ۳- چک جهت تضمین

درصورتی که در متن چک قید شده باشد که جهت تضمین انجام معامله یا تعهد صادر شده است یا بدون قید در متن چک اثبات گردد که چک بابت تضمین بوده است؛ فقط دارای جنبه حقوقی خواهد بود. مثلاً ثابت شود که چکی جهت تضمین حسن انجام کار در شرکت صادر شده یا در متن چک قید شده باشد جهت تضمین تخلیه واحد آپارتمان در سررسید تعیین شده.

 

نکته مهم: لازم به ذکر است که در هر سه صورت فوق، بانک جهت وصول وجه، با شرط یا تضمین مندرج در چک کاری ندارد و درصورت داشتن موجودی، چک را نقد می‌کند.

 چک برگشتی

۴- چک وعده‌دار یا بدون تاریخ

مجازات چک حقوقی و کیفریاز دیگر چک‌های فاقد جنبه کیفری، چک های بدون تاریخ صادر شده است و قرار بر این باشد‌ که هنگام وصول تاریخ در آن درج شود یا چکی که تاریخ واقعی صدور آن مقدم بر تاریخ مندرج در چک می باشد که به اصطلاح چک وعده‌دار نام دارد. یکی از شایع‌ترین دلایلی که چک را در بازار امروز از حالت کیفری خارج می‌کند، اثبات مدت‌دار بودن چک است.

 

از لحاظ جنبه اثباتی، اصل بر صحت تاریخ چک می باشد و بدون تاریخ بودن یا وعده‌دار بودن چک باید به اثبات برسد. برای اثبات این امر می‌توان از راه‌های زیر اقدام نمود:

 

     الف) ارسال اظهارنامه به دارنده چک قبل از تاریخ مندرج در آن

 

     ب) درج تاریخ مقدم بر تاریخ چک، کنار امضای آن.

 

     ج) استناد به پی در پی بودن شماره چک‌های مختلف با تاریخ‌های مختلف که اشاره‌ای بر صدور همه ‌آ‌ن‌ها در یک زمان دارد. لازم به ذکر است که صرف ارائه ته چک با تاریخی متفاوت از تاریخ مندرج در چک، دلیل اثبات نیست، چرا که دارنده چک اطلاعی از تاریخ ته چک ندارد و ممکن است هر تاریخی در آن قید شده باشد.

 

۵- گذشت شاکی

در صورتی که شاکی حین رسیدگی کیفری یا پس از صدور حکم مجازات به حبس، گذشت نماید، قرار موقوفی تعقیب یا موقوفی اجرا صادر خواهد شد و تعقیب کیفری بدهکار ساقط می‌گردد، صدور قرار موقوفی در دادگاه کیفری مانع از آن نیست که آن دادگاه نسبت به سایر خسارات مورد مطالبه، رسیدگی و حکم صادر کند.

 

۶- گذشت موعد مقرر

برای دارنده چک درخصوص اقدام نسبت به آن دو مهلت قانونی در نظر گرفته شده است که اگر ظرف این مدت‌های تعیین شده اقدامی انجام ندهد، حق شکایت کیفری از وی سلب می‌گردد.

 

     اول. دارنده چک باید تا شش ماه از تاریخ صدور چک برای وصول آن به بانک مراجعه کند.

 

     دوم. دارنده چک باید ظرف شش ماه از تاریخ صدور گواهی عدم پرداخت شکایت نماید.

منبع: http://shahrdaad.ir/blog/



:: برچسب‌ها: چک برگشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

اگر صورت شما هیچ لک، کک و مک، جای زخم و جوش ندارد به شما برای داشتن چنین پوستی تبریک می گوییم. اما واقعیت این است که خیلی از خانم ها دارای پوستی هستند که دارای عیوب ظاهری مانند مواردی که ذکر شد هستند. همه خانم ها برای زیباتر و جذاب تر شدن نمای کلی صورتشان اقدام به آرایش کردن می کنند. 

بزرگترین دلیل آرایش کردن پوشاندن این نازیبایی های صورت است. ابزار آرایشی که این کار را برای خانم ها انجام می دهد جایگاه ویژه ای را بین بانوان دارد. کرم پودر ابزاری است که این کار را برای خانم ها انجام می دهد. 

کرم پودر

اگر اقدام به آرایش می کنید اولین وسیله آرایشی که بر میدارید کرم پودر است. کرم پودر می تواند تمام صورت شما را با رنگ به طور یک دستی پوشش دهد، لک های قهوه ای صورتتان را می پوشاند و صورتتان را برای یک آرایش حرفه ای آماده می کند. 

اما آیا می دانستید که کرم پودر را باید بر اساس چربی و نوع پوستتان انتخاب کنید تا آرایش طبیعی تری داشته باشید؟

ویژگی های پوست مختلط

این پوست ها ویژگی های هر دو نوع پوست چرب و پوست خشک را دارند. اگر روی پیشانی خود به خصوص قسمت تی شکل آن احساس چربی کردید ولی بقیه قسمت های صورتتان نرمال و گاهی خشک است نشانه های داشتن پوست صورت مختلط می باشد. 

روش دیگری که برای شناسایی پوست مختلط وجود دارد این است که این گونه پوست ها با سرما و خشکی روزهای سرد زمستان خشک می شوند و به مرطوب کننده نیاز بیشتری پیدا می کنند و همان پوست در روزهای گرم تابستان مانند پوست های چرب عمل می کنند که باید مدام با شوینده ها شست و شو دهید تا چربی آن کنترل شود. 

حالا که پوست صورتتان را شناختید چه کرم پودری باید استفاده کنید؟ کرم پودری که حاوی روغن است برایتان مناسب است یا نوع free oil و بیس آبی آن؟

کرم پودر

کرم پودر مناسب پوست های مختلط

بهترین راهکار برای اینکه به پوستتان آسیب وارد نشود این است که شما دو نوع کرم پودر برای فصول گرم و سرد زمستان خریداری کنید. در روزهای زمستان که سرمای هوا پوست لطیف صورتتان را خشک می کند باید از کرم پودری که حاوی روغن است استفاده کنید. قبل از اینکه پوست صورتتان را با کرم پودر پوشش دهید باید خشکی آن را با کمک کرم های نرم کننده و آبرسان پوست برطرف کنید.

اما در روزهای تابستان بهتر است که کرم پودر انتخابی شما بدون روغن یا free oil باشد. اگر دقت کرده باشید در روزهای تابستان صورتتان براق می شود. اگر در این روزها از کرم پودر زمستانتان استفاده کنید براقیت پوست صورتتان افزایش پیدا می کند. 

این براق بودن صورتتان آرایش شما مصنوعی و غیر طبیعی نشان می دهد. علاوه بر این چون در این روزها پوست صورتتان چرب است و با یک کرم پودر چرب پوست صورتتان را پوشانده اید، پوستتان راه نفس کشیدن ندارد و باعث می شود بیشتر جوش بزند. 

کرم پودر

بنابراین در روزهای گرم تابستان باید با کمک لوازم آرایشی چربی پوستتان را کنترل کنید. بهترین نوع کرم پودر در بین انواع موجود در بازار نمونه هایی است که بیس آب دارند. این کرم پودرها سبک هستند و می توانند یک لایه نازک روی پوست ایجاد کنند و لک های صورت را با آن یک لایه بپوشانند.

برای کرم پودر برندهایی فیک در بازار وجود دارند و تشخیص آن ها از نمونه های اصل کمی دشوار است. سعی کنید کرم پودر را به دلیل حساسیت هایی که روی پوست ایجاد می کند را از فروشگاه های آرایشی معتبری خریداری کنید تا اصل و استاندارد بودن لوازم آرایشی هنگام آرایش کردن سلامتی و زیبایی پوستتان را ضمانت کند. یکی از معتبرترین فروشگاه های لوازم آرایشی که می توانید با مراجعه به سایت آن یک کرم پودر اصل با قیمت مناسب خریداری کنید روبی سان است.

 



:: برچسب‌ها: کرم پودر , خرید کرم پودر ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()