نوشته شده توسط : unexer

خرید لباس کار و استفاده از آن از اولین مقدمات کار در بسیاری از محیط های کاری می باشد. این لباس در کنار یکپارچگی و دسته بندی کارکنان اهداف و همچنین فواید زیادی را می تواند برای ما و محیط کارمان فراهم کند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید با لباس شخصی خود در تمام محیط ها حاضر باشید و این را مناسب تر میدانید، پیشنهاد میکنم تا انتهای این مطلب را همراه ما باشید تا درباره ضرورت خرید لباس کار اطلاعات کاملی کسب کنید.

خرید لباس کار

خرید لباس کار، ایمنی شما را بالا میبرد

بهتر است در هر محیطی با توجه به شرایط همان کار و نوع نیاز کارکنان لباس مخصوص کار برای آنها فراهم شود و همه ملزم به استفاده از این لباسها باشند. برای مثال اگر شخصی در محیطی با دستگاه های حرارتی کار میکند، قطعا لباس کار او با لباس فرد دیگری که در محیطی باز و ارتفاع کار میکند باید تفاوت هایی را داشته باشد.

امروزه مسئله ایمنی دغدغه بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان است. اهمیت سرمایه انسانی نیز هر روز بیش از پیش در جای جای این کره خاکی حس می شود. خرید لباس کار و پوشیدن آن از جمله مواردی است که با هزینه ای بسیار کم و به آسانی قسمت عمدهای از این ایمنی را تامین میکند.

خرید لباس کار ارزان

ویژگی های خرید لباس کار مناسب

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم بهتر است لباس کار متناسب با شغل هر فردی طراحی و استفاده شود. به دلیل مقرون به صرفه بودن لباس های کار ثابتی در بازار وجود دارند که به تناسب کار مورد نظر از آنها می توان استفاده کرد. از جمله این موارد لباس های کارهای یک تکه، بلوز و شلوار، کاپشن و شلوار اشاره کرد. برای فصول مختلف سال نیز می توان لباس متناسب با هر فصلی را داشت یا اگر یکسان بودن آن برای شما مهم است باید این موضوع را در تهیه لباس در نظر بگیرید. اگر بخواهیم نکته هایی که در خرید لباس کار باید بدانید را لیست کنیم حتما باید به موارد زیر اشاره شود:

  • هنگام خرید لباس کار، لباسی را انتخاب کنید که از دوخت با کیفیت و مقاومی برخوردار باشد. در هر شرایطی امکان تعویض فوری لباس وجود ندارد.

  • به جز موارد خاص، لباس ترجیحا تمام قسمت های بدن را پوشش دهد و به شدت از تا زدن و برش لباس خودداری شود.

  • جیب دار بودن یا نبودن لباس را با توجه به کاربرد آن در کار خود بررسی کنید. اگر نیاز به جیبهه یا نگهدارنده خاصی دارید حتما از ابتدا آن را مد نظر قرار دهید.

  • لباس کار باید اندازه باشد. بزرگ یا کوچک بودن لباس کار ( و همچنین تنگ یا گشاد بودن) کارایی فرد را کاهش میدهد و ممکن است باعث به وجود آمدن خطرات زیادی شود.

  • جنس لباس کار را هم حتما بررسی کنید تا همه ویژگی های مورد نیاز شما را داشته باشد.

اگر به اهمیت لباس کار پی برده اید، مرور ویژگی های ذکر شده در این مقاله شما را به داشتن یک لباس کار مناسب و راحت نزدیک خواهد کرد. توصیه ما این است از موارد بالا و موارد دیگری که برای کار شما اهمیت دارد، یک چک لیست تهیه کنید تا به راحتی بتوانید لباس های کار مختلف را با هم مقایسه کنید و لباسی که برای شما مناسب است را تهیه کنید. بهترین راه برای خرید لباس کار با کیفیت، خرید اینترنتی آن است که در این زمینه فروشگاه اینترنتی یونکس دارای بهترین لباس های ایمنی می باشد که می توانید با قیمت مناسبی آن را تهیه نمایید.

 



:: برچسب‌ها: خرید لباس کار , لباس کار , لوازم ایمنی ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

آلودگی صوتی چقدر ما را اذیت می کند؟ همه ما از سرو صدا بیش از حد ناراضی هستیم و همیشه موجب حواس پرتی و کاهش تمرکز در حین فعالیت می شود. اما در مورد صداهایی با حجم زیاد می تواند به گوش آسیب جدی برساند. برای جلوگیری از آسیب به گوش ها پیشنهاد می شود در محیط های کارگاهی مانند کارگاه های صنعتی و ساختمانی، فرودگاه، مراکز نظامی، معدن، جبهه نبرد، صنعت ساخت خودرو، صنایع ساخت فلز و چوب، تولید مواد شیمیایی، تولید پارچه، ساختمان سازی و تولید مواد شیمیایی و ... کار می کنند حتماً از گوشی صداگیر استفاده کنید.

گوشی‌های ایمنی بر حسب نوع کاربرد، شکل طراحی و مواد سازنده آن انواع مختلفی دارند، که دو مورد از رایج ترین آن‌ها را در ادامه معرفی می کنیم.

گوشی صداگیر ایرماف

گوشی صداگیر ایرماف از رایج ترین و پر مصرف ترین نوع محسوب می شود. این گوشی صداگیر مانند هدفون بر فضای خارج از گوش قرار می گیرد و به میزان بالایی از حجم صدا می کاهد. اجزای تشکیل دهنده این گوشی ایمنی شامل فنجانک، فنر و بالشتک است. این نوع از گوشی های ایمنی با دوام تر و البته گران تر نیزهستند.




مزایا و معایب گوشی ایمنی ایرماف

گوشی های ایمنی ایرماف نیز همچون نمونه ایرپلاگ دارای مزایا و معایبی هستند که با شناخت هر چه بهتر آن ها می توانید خریدی مناسب و ویژه داشته باشید. 

در مورد مزایای گوشی صداگیر ایرماف می توان به این موارد اشاره کرد: عملکرد حفاظتی بالایی که در مقابل آلودگی های صوتی دارد، هر فردی امکان استفاده از آن را دارد، بازرسین پروژه به راحتی می توانند وجود تجهیزات ایمنی برای گوش را تشخیص دهند، احتمال گم شدن آن بسیار کم است و طبق بررسی های انجام شده مورد علاقه کارگران است. نرم و راحت هستند و همچنین یک انتخاب مناسب برای محیط های سرد می باشد زیرا علاوه بر نقش کاهش صدا می توانند موجب گرم شدن گوش ها نیز بشوند.

و در مورد معایب این نوع گوشی صداگیر موارد زیر قابل بیان است:

قیمت بالا و حمل و نگهداری سختی دارند. استفاده از آن ها برای افرادی که باید از عینک هم استفاده کنند مشکل است. باعث کاهش توانایی فرد در چرخاندن سر می شود و در آخر در محیط های گرم می تواند موجب تعریق گوش شده و آزار دهنده باشد.

گوشی صداگیر ایرپلاگ

این گوشی کوچک، کم حجم و ارزان بوده قابلیت شکل پذیری با دست را دارد و در داخل گوش قرار می گیرد. بر اساس نوع ماده سازنده، گوشی ایمنی ایرپلاگ در دو نوع اسفنجی و پلیمری ساخته می شود. عملکرد گوشی ایر پلاگ کاهش صدا تا ۳۰ دسی بل است. برای مصارف نظامی و جنگی مورد استفاده دارد.

مزایا و معایب گوشی ایمنی ایرپلاگ

از مزایای گوشی صداگیر ایرپلاگ می توان به قابلیت حمل آسان، قابل استفاده بودن در فضای گرم، قیمت ارزان و دست و پاگیر نبودن آن اشاره کرد. 

معایب گوشی صداگیر ایرپلاگ نیز می تواند قدرت حفاظتی کمتری که نسبت به نوع گوشی صداگیر ایمنی ایرماف دارد، سخت تر بودن مشاهده این نوع از گوشی صداگیر برای بازرسان و عدم امکان استفاده از آن برای افرادی که عفونت گوش دارند و یا از مشکلی در گوش خود رنج می برند، باشد.

 

در مورد خرید گوشی صداگیر باید سراغ نمونه های استاندارد بروید. معتبرترین فروشگاه تجهیزات ایمنی فردی یونکس است که می توانید گوشی گیر مناسب با قیمت عالی خریداری نمایید.

 



:: برچسب‌ها: گوشی صداگیر , گوشی ایرپلاگ , گوشی ایرماف ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

فرقی نمی‌کند چه کاری انجام می‌دهیم. دست ها اولین اعضایی هستند که به آنها نیاز داریم. بدون داشتن دست سالم، کیفیت زندگی انسان به شدت افت می‌کند. بنابراین در انجام فعالیت‌هایی که با دست انجام می‌‌شود، باید از دست‌هایمان به خوبی محافظت کنیم.یکی از کارهایی که برای محافظت از دست می‌توان انجام داد این است که هنگام انجام کار سنگین و خطرناک، دستکش ایمنی به دست کنیم. یکی از انواع دستکش کار، دستکش ضد برش است. عملکرد اصلی دستکش ضد برش، جلوگیری از بریده شدن دست با اجسام تیز یا ساییده شدن پوست دست در اصطکاک با اجسام و سطوح خشن است. بافت دستکش ضد برش به گونه ای است که جسم برنده نمی‌تواند به آن نفوذ کرده و اجزای آن را از هم باز کند.

 دستکش ضد برش

انواع دستکش ضد برش

برای کاربردهای مختلف، انواع متنوعی از دستکش ضد برش وجود دارد. یکی از رایج ترین و پرکاربرد ترین آن، دستکش ایمنی ضد برش با کف لاتکس یا نیتریل است. پوشش لاتکس در کف دست با بافت نامنظم باعث مقاومت دستکش دربرابر ساییدگی و بریدگی می‌شود. نیتریل گونه‌ی آزمایشگاهی و مصنوعی لاتکس است که همان عملکرد لاتکس را دارد. از این دستکش در کارهای بسیاری مانند باغبانی، تعمیرات و کارهای تاسیساتی، مونتاژ و کار با قطعات صنعتی می‌توان استفاده کرد. پوشش داخلی این دستکش ضد برش معمولا از جنس کتان است که باعث خنکی دست و عرق نکردن پوست می‌شود. قسمت مچ این نوع دستکش دارای بافت کشی است که به‌دست کردن دستکش را آسان می‌کند.

نوع دیگر دستکش ضد برش، دستکش زنجیری است. این دستکش برای کاربردهای تخصصی تر مانند قصابی طراحی شده است. از این رو این دستکش به دستکش قصابی نیز مشهور است.

جنس این دستکش ضد برش از بافت زنجیری فولادی است. برای کار در کشتارگاه، حمل شیشه یا هر فعالیت سنگین با ابزار تیز می‌توان از این دستکش استفاده کرد.

استاندارد جهانی دستکش ضد برش

برای سنجیدن کیفیت یک دستکش ضد برش، باید استانداردهای جهانی را ملاک قرار داد. مقاومت و کیفیت ابزار و پوشش‌های ایمنی با این استانداردها آزموده می‌شوند. استاندارد در نظرگرفته شده برای دستکش ضد برش به استاندارد EN:388 مشهور است. این استاندارد ویژگی‌های دستکش ضد برش را در 6 قسمت توضیح و برای هر کدام یک عدد اختصاص می‌دهد. روی هر دستکش یک عدد شش رقمی به صورت ABCDEF درج می‌شود که هر کدام از این ارقام، نمره‌ی اخذ شده‌ی نمونه‌ی دستکش در هر آزمون استاندارد را نشان می‌دهد.

دستکش ضد برش

  1. مقاومت سایشی

این رقم نشان دهنده‌ی تعداد سیکل سایشی اعمال شده روی دستکش در تست انجام شده است.

  1. زیر 100 سیکل
  2. 100 سیکل
  3. 500 سیکل
  4. 2000 سیکل
  5. 8000 سیکل
  6. مقاومت برشی در برابر تیغه‌ی گردان

عدد دوم نشان دهنده‌ی تعداد دور تیغه‌ی گردان است که دستکش در برابر آن مقاومت نشان می‌دهد.

  1. زیر 1.2 دور
  2. 1.2 دور
  3. 2.5 دور
  4. 5 دور
  5. 10 دور
  6. 20 دور
  7. مقاومت در برابر پارگی

این رقم نیروی لازم برای پاره کردن دستکش را به نیوتن بیان می‌کند. هر چه این عدد بیشتر باشد، مقاومت دستکش در برابر پارگی بیشتر است.

  1. زیر 10 نیوتن
  2. 10 نیوتن
  3. 25 نیوتن
  4. 50 نیوتن
  5. 75 نیوتن
  6. مقاومت در برابر سوراخ شدگی

رقم چهارم نیروی مورد نیاز برای سوراخ کردن دستکش توسط میخ استاندارد را نشان می‌دهد.

  1. زیر 20 نیوتن
  2. 20 نیوتن
  3. 60 نیوتن
  4. 100 نیوتن
  5. 150 نیوتن
  6. مقاومت برشی در برابر تیغ  برنده

علاوه بر تیغ گردان، مقاومت دستکش مقابل تیغ برنده نیز ارزیابی می‌شود. این رقم آستانه‌ی تحمل دستکش در برابر بریده شدن را بیان می‌کند.

  1. زیر دو نیوتن
  2. 5 نیوتن
  3. 10 نیوتن
  4. 15 نیوتن
  5. 22 نیوتن
  6. 30 نیوتن
  7. مقاومت در برابر ضربه

این آزمون برای دستکش ضد برش اختیاری است و اگر استاندارد دستکش رقم آخر را نداشت ایرادی ندارد.

بسته به نیازی که دارید و عملکردی که از دستکش ضد برش انتظار دارید، می‌توانید با توجه به اعداد درج شده روی استاندارد اقدام به خرید دستکش ضد برش کنید.

منبع: unexsafety



:: برچسب‌ها: دستکش ضد برش , دستکش ایمنی ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 مرداد 1399 | نظرات ()