نوشته شده توسط : unexer

حتما برای شما هم این مسئله سوال است که تتر چیست و چرا این روزها اینقدر طرفدار دارد؟ برای پاسخ به این سوالا شما باید بگوییم که تتر یک ارز دیجیتال پایه است که با ورود به دنیای ارزهای دیجیتال به سرعت محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرد.

و علت محبوبیتش هم نرخ تتر بود. تتر توانست جایگاه خودش را به سرعت بین بقیه ارزهای دیجیتال به دست بیاورد و بهتر از آن حتی از بقیه ارزها بالا بزند. حتما می دانید که سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال این روز ها طرفداران مخصوص به خود را پیدا کرده است.

در این مقاله تترلند قصد دارد تا به بررسی این بپردازد که تتر چگونه توانست به سرعت جای خود را در میان مردم باز کرده و محبوب مردم و تریدرها شود. برای بررسی این مسئله ابتدا باید به این بپردازیم که تتر چیست و تاریخچه پیدایش آن به کجا باز می گردد. پس با ما در این مقاله همراه باشید.

نرخ تتر

تتر چیست؟

تتر یک ارز دیجیتال پایه بر محور تکنولوژی بلاک چین است که ابتدا با نام ریل کوین وارد بازار ارزهای دیجیتال شده و سپس پس از چندی شرکت سازنده آن تصمیم گرفت نام آن را تغییر داده و نام تتر را بر روی آن بگذارد.

تتر با نام اختصاری USDT شناخته شده است. این واحد های تتر واحد هایی غیر دیجیتالی هستند و برای ذخیره شدن باید آن ها روی کیف پول هایی ذخیره کرد. تتر از جمله ارزهای دیجیتال پایه معدودی است که دسترس پذیری آن بسیار بالاست و می شود آن را روی کیف پول های زیادی ذخیره کرد.

نرخ تتر

مهم ترین ویژگی تتر همین نرخ تتر است. نرخ تتر برابر با 1 دلار است. شرکت سازنده تتر اذعان دارد که به ازای هر واحد از تتر یک دلار در خزانه بانک ها ذخیره می کند. به همین دلیل است که قیمت تتر همیشه برابر با  یک دلار است و می گویند قیمت آن ثابت است.

البته اگر به نمودار نوسانات قیمت تتر توجه کنید متوجه خواهید شد که گاهی اوقات نوسانات جزئی در قیمت تتر ایجاد می شود. مثلا قیمت آن از 1 دلار به 98/0 یا 01/1 دلار تغییر می کند و 1 دلار نیست. در این باره لازم است بگوییم که این نوسان قیمت جزئی فقط به دلیل میزان عرضه و تقاضای بازار برای تتر است.

یکی از مهم ترین دغدغه تریدرها در ارتباط با تتر این است که اگر زمانی دلار دیگر از تتر پشتیبانی نکن تکلیف این همه سرمایه پشتیبان تتر چه می شود. وگرنه به جز فقط همین موردی که عنوان کردیم تتر هیچ ایراد دیگری ندارد و ارز دیجیتال پایه و محبوب مردم است.

تتر چیست

جمع بندی

شاید برایتان سوال باشد که اگر قصد داشته باشید که با توجه به مزایای تتر و متوجه شدن این موضوع که تتر چیست اقدام به خرید ارز دیجیتال پایه تتر کنید باید از کجا این ارز را تهیه کنید و در آن سرمایه گذاری کنید.

ساده است شما می توانید با مراجعه به صرافی دیجیتال معتبر و با سابقه ای مانند تترلند پس از ایجاد حساب کاربری به راحتی اقدام به خرید و فروش تتر کنید.



:: برچسب‌ها: نرخ تتر , تتر چیست , نرخ تتر در تترلند , تتر , تترلند ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

یکی از مهم ترین تشریفاتی که معمولا برای تنظیم شکایت کیفری مورد استفاده قرار می گیرد ، تهیه و تنظیم شکوائیه یا شکایت نامه است که افراد می توانند با استفاده از آن ، شکایت خود را ثبت و تحویل مقامات صالح قضایی بدهند .

کسی که از وقوع جرم آسیب و صدمه می بیند برای پیگیری جرم و جبران خسارتی که در صورت وقوع یک عمل مجرمانه به او وارد شده است و همچنین اعلام جرم به دادسرا ، دادستان و بازپرس نیاز به طرح یک شکایت کیفری دارد که از طریق ابزاری تحت عنوان شکواییه کیفری انجام خواهد شد .

شکوائیه چیست

همانطور که در دعوای حقوقی برای ثبت دعوی باید برگه دادخواست را پر کرد ، برای ثبت دعوی کیفری نیز باید برگه شکواییه را کامل کرد . در واقع اولین مرحله برای ثبت شکایت کیفری مراجعه به مراجع کیفری و دریافت فرم شکواییه است .

شکواییه یک فرم مخصوص است که قوه قضاییه موظف است آن را تهیه کند تا افراد بتوانند شکایت خود را در آن ثبت نمایند . شکواییه که به آن شکایت نامه هم گفته می شود ، ورقه ای چاپی  است  که مواردی از قبیل نام شاکی ، آدرس و موضوع دعوا در آن نوشته شده است که باید توسط شاکی تکمیل شود .

بنابراین ، شکوائیه در دعاوی کیفری مانند دادخواست در دعاوی حقوقی است . همانطور که برای اقامه یک دعوای حقوقی باید دادخواست داد ، برای ثبت دعوای کیفری نیز باید شکایت نامه تنظیم کرد . البته یک تفاوت مهم در این زمینه وجود دارد و آن این است که دعوای حقوقی تنها با ارائه دادخواست در دادگاه رسیدگی می شود ؛ اما لزومی ندارد شکایت کیفری در برگه شکواییه تنظیم شود بلکه می توان در یک کاغذ معمولی نیز شکایت را برای دعوای کیفری ثبت نمود .

مراحل تنظیم شکوائیه 

با این توضیح که رسیدگی به جرم در آیین دادرسی کیفری در جرایم نامشهود ، در صورتی آغاز می شود که بزه دیده یا شاکی اقدام به شکایت کند اما در جرایم مشهود در صورتی که ضابطان دادگستری نیز شاهد وقوع جرم باشند نیز برای آغاز به رسیدگی کفایت می کند و نیازی به شکایت شاکی خصوصی ندارد .

بنابراین ، اولین اقدام برای شکایت کردن توسط اشخاص در دادگاه ها و دادسراها دریافت فرم شکواییه است . از این رو در این مقاله به بررسی اینکه شکواییه یا شکایت نامه چیست و نحوه تنظیم شکواییه یا شکایت نامه می پردازیم . 

 

تفاوت تنظیم دادخواست و شکوائیه

دادخواست مربوط به دعاوی حقوقی و شکوائیه مربوط به دعاوی کیفری است. در شکوائیه فرد شاکی خواهان مجازات برای مشتکی عنه است، اما در دادخواست حقوقی، خواهان به دنبال الزام خوانده به انجام تکلیف است.

پس از تنظیم شکوائیه کیفری و ثبت آن ابتدا در دادسرا مطرح و بررسی و سپس در صورت صدور قرار مجرمیت به دادگاه ارجاع می‌شود. اما دادخواست حقوقی بسته به میزان خواسته و نوع آن مستقیما به دادگاه و یا شورای حل اختلاف می‌رود.

میزان تمبر مالیاتی دعاوی کیفری به صورت ثابت ۲۰۰۰ تومان است. در صورتی که تمبر مالیاتی دعاوی مالی بسته به میزان خواسته متغیر و یک و نیم هزارم مبلغ خواسته است.

برای دعوت متهم و یا مشتکی عنه به دادسرا و یا دادگاه از احضاریه و برای دعوت از خوانده از برگه اخطاریه استفاده می‌شود.

در تنظیم دادخواست حقوقی، چنانچه خوانده مجهول المکان باشد، دادگاه سه بار دستور نشر آگهی در روزنامه کثیر الانتشار و یا روزنامه رسمی برای حضور خوانده در دادگاه را می‌دهد، و پس از آن در صورت عدم حضور خوانده، حکم غیابی صادر می‌شود.

 

شما با اپلیکیشن حقوقی شهرداد و مشاوره آنلاین با گروه وکلای آنلاین ما می توانید در هر زمینه ای یک دادخواست شکوائیه تنظیم نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

افرادی که از وقوع جرمی در حقشان آسیب می بینند. برای پیگیری خسارت خود از طریق مراجع قضایی اقدام به نگارش شکایت نامه می کنند. دادستان یا بازپرس نیاز به طرح کردن یک شکایت کیفری دارد که از طریق آن بتواند به جرم وارد شده رسیدگی کند.

در آیین دادرسی کیفری رسیدگی به هرگونه جرمی زمانی آغاز می شود که شاکی اقدام به تنظیم یک شکایت کند البته این برای جرایم نامشهود است. در جرایم مشهود در صورتی که افراد ضابط در دادگستری شاهد وقوع جرم باشد کافی است و نیازی به شکایت شاکی خصوصی نیست و رسیدگی به پرونده فورا شروع می شود.

پس اولین قدم برای نگارش شکایت دریافت فرم شکواییه است. با شهرداد در این مقاله همراه باشید تا شما را با نحوه تنظیم شکایت از طریق اپلیکیشن وکالت آشنا کنیم.

نگارش شکایت

برگه شکواییه چیست؟

همانطور که می دانید در دعوای حقوقی باید دادخواستی مبنی بر خواسته خود پر کنید. برای دعوی کیفری نیز باید اقدام به تنظیم شکواییه کنید. پس اولین مرحله برای ثبت شکایت مراجعه به مراجع کیفری و دریافت فرم شکواییه است.

شکواییه فرمی است که قوه قضاییه آن را تهیه می کند تا افراد قادر باشند شکایت خود را در آن به ثبت برسانند. این فرم یک برگه چاپی است که در آن موارد مانند اطلاعات شاکی و مورد دعوا در آن نوشته می شود و شاکی موظف به پر کردن آن است.

پس شکایت هم مانند دادخواست حقوقی است که برای رسیدگی به آن نیاز است ابتدا برگه شکواییه توسط شاکی تکمیل شود. البته تفاوت آن در این است که برای دادخواست باید حتما در برگه مربوط به آن پر شود. اما برای شکایت حتما نیاز به برگه شکواییه نیست و شاکی می تواند حتی در یک برگه عادی نیز شکایت دعوای کیفری خود را ثبت کند.

نحوه نگارش شکایت

با توجه به ماده 68 قانون آیین دادرسی کیفری شرایط کلی شکایت نامه و نحوه تنظیم آن تحت عنوان فرم شکواییه کیفری مشخص شده است. بر اساس این ماده اگر بخواهیم از طریق این فرم شکایت خود را ثبت کنیم باید مواردی که جهت ثبت شکایت در فرم ذکر شده است را تکمیل کنیم. اما برای ثبت شکایت در یک برگه عادی باید موارد ذیل را حتما در آن ثبت کنیم.

  • نام و نا خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، سن، شغل، وضعیت تاهل، تابعیت، میزان تحصیلات، مذهب، شماره تلفن، آدرس دقیق، ایمیل و کد پستی شاکی.

  • موضوع مورد شکایت، تاریخ و محل وقوع جرم

  • ضرر و زیانی که به شاکی وارد شده است و مطالبات وی

  • مدارک وقوع جرم، اسامی و مشخصات و نشانی شاهدان و افراد مطلع در صورت وجود

  • مشخصات و نشانی فرد مورد نظر یا مظنون در صورت وجود.

اپلیکیشن وکالت

جمع بندی

با توجه به تمام موارد ذکر شده برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نگارش شکایت شما می توانید به اپلیکیشن وکالت شهرداد مراجعه کرده و از طریق آن اقدام به ثبت شکایت خود کنید.. شما می توانید با مشاوره گرفتن از وکلای ما در صورت نیاز شکایت خود را به صورتی کاملا دقیق و قانونی تنظیم کنید.






:: برچسب‌ها: نگارش شکایت , نگارش شکایت شهرداد , اپلیکیشن وکالت , شهرداد , اپلیکیشن وکالت شهرداد ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

یکی از مسائلی که افراد شاید برایشان سوال باشد مسئله تعرفه حق الوکاله است. احتمالا شما هم تجربه این مسئله را داشته اید که برای یک موضوع حقوقی اقدام به استخدام یک وکیل کرده اید. برای پیدا کردن وکیل مورد نظرتان به چند دفتر حقوقی رفته باشید.

اما با چیزی که مواجه شده اید تفاوت در تعرفه حق الوکاله وکلای مختلف است. این موضوع البته با توجه به میزان سختی پرونده حقوقی، میزان حدود اختیاراتی که به وکیل داده می شود و کارهایی که باید انجام دهد با هم متفاوت است.

در این مقاله شهرداد قصد دارد به بررسی مسئله تعرفه حق الوکاله وکیل بپردازیم پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید. در این مقاله با ما همراه باشید.

تعرفه حق الوکاله

تعرفه حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری

با توجه به قوانینی که در این زمینه وجود دارد می توان موارد ذیل را برای تعرفه حق الوکاله وکیل عنوان نمود.

  • در پروندهای مالی برای مطالبات مالی تا ده میلیون تومان 6 درصد برای وکیل است.

  • در پروندهای مالی برای مطالبات مالی از ده تا یکصد میلیون تومان 4 درصد برای وکیل است.

  • در پروندهای مالی برای مطالبات مالی بیشتر از یکصد میلیون تومان تا پانصد میلیون تومان 3 درصد برای وکیل است.

  • در پروندهای مالی برای مطالبات مالی بالای پانصد میلیون تومان 1 درصد برای وکیل است.

البته همانطور که ذکر کردیم همه این ها وابسته به نوع پرونده است. با وجود این تعرفه هایی که گفتیم وکیل می تواند در قراردادی جداگانه برخلاف تعرفه عمل کرده و مبلغی بیشتر یا کمتر از این حد را دریافت کند. در اینجا لازم است که شما را با فرم وکالتنامه وکیل دادگستری آشنا کنیم.

فرم وکالتنامه وکیل دادگستری

در هنگام تنظیم فرم وکالتنامه این وکالتنامه برو روی فرمی مخصوص به خود و در سه نسخه تنظیم می شود. یک نسخه از آن برای ارائه به دادگاه، یک نسخه برای شخص موکل و یک نسخه هم در دست وکیل می ماند. این وکالتنامه باید دارای آرم کانون وکلای دادگستری و همچنین شماره و سری باشد. 

در این فرم قسمتی وجود دارد که در آن شماره پروانه وکیل درج می شود و بعد شامل نام و نام خانوادگی و محل اقامت موکل است. بعد از آن هم نام و نام خانوادگی وکیل و محل اقامت وکیل درج می شود. سپس موضوع وکالت، حدود اختیاراتی که به وکیل داده می شود، تعرفه حق الوکاله مشخص شده بین دو طرف، ترتیب پرداخت، تاریخ ثبت فرم و در نهایت امضای وکیل و موکل و محل گواهی است.

در قسمتی از این فرم هم موارد مربوط به هزینه های سفر وکیل در صورت نیاز که به عهده موکل است و هزینه های قانونی دادرسی و از این دست موارد عنوان شده که بر طبق قوانین موجود در این زمینه است.

اپلیکیشن حقوقی شهرداد

جمع بندی

تعرفه حق الوکاله بطور کلی مبلغ مشخصی ندارد و این را همه ما می دانیم. همه چیز وابسته به وکیل و نوع پرونده ای است که در جریان است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعرفه حق الوکاله وکیل در پرونده های مختلف به اپلیکیشن حقوقی شهرداد مراجعه کنید.

 



:: برچسب‌ها: تعرفه حق الوکاله , شهرداد , تعرفه حق الوکاله شهرداد , اپلیکیشن حقوقی شهرداد ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

همه ما می دانی که برای شروع یک کسب و کار جدید نیاز است که تمام کسانی که قرار است به عنوان شریک در آن شغل مشغلو به کار باشند با یکدیگر قراردادی مبنی بر تصمیماتشان برای راه اندازی و به اصلاح بنیان گذاری ان شرکت ببندند. چنین قراردادی تحت عنوان قرارداد هم بنیان گذاران نام گذاری شده است.

در اولین مرحله ممکن برای ثبت چنین فعالیتی در قالب یکی از شرکت های ذکر شده در ماده 20 قانون تجارت ، تهیه یک تفاهم نامه با عنوان توافق نامه بنیانگذاران ، بنیانگذاران همکار لازم است. 

در واقع ، چنین قراردادی متقابلاً سازندگان آن تجارت را متعهد می کند و همچنین از سوء تفاهم، ادعا، اختلاف یا درگیری جلوگیری می کند تا تلاش خود را صرفاً در دستیابی به اهداف اعلام شده تجارت خود متمرکز کند. به منظور دستیابی به صلح و امنیت در کسب و کار نوپا ، عناصر و الزامات در قرارداد هم بنیان گذاران نظر گرفته شود.

قرارداد هم بنیان گذاران

تعیین حدود اختیارات بنیان گذاران

تعیین مرزهای فعالیت در هر گروه و سازمانی بسیار مهم است. با تعیین و طبقه بندی فعالیت ها ، تصمیمات تیمی راحت تر و با خطاهای کمتری اتخاذ می شود و از اتلاف وقت جلوگیری می شود.

می توان گفت که با تعریف وظایف در اساسنامه ، این بخش دیگر ضروری نیست ، اما در پاسخ باید گفت که وظایف به طور کلی در اساسنامه ارائه می شود ، اما در قرارداد، بنیانگذاران این وظایف هستند با جزئیات نشان داده شده است. در ابتدا ، شرکت ها قصد ندارند تجارت خود را در مرجع ثبت شرکت ثبت کنند و در نتیجه اساسنامه را تنظیم نمی کنند. بنابراین، بهترین کار این است که کلیه امور شغلی خود را در قرارداد هم بنیانگذاران شرح دهید و سپس با دقت مشخص کنید که مسئول هر مورد چه کسی است.

تعیین میزان سهمی که هریک از بنیان گذاران دارند

بحث برانگیزترین مسئله در بین شرکا میزان سهام هر یک از آنها است. میزان سهام در تصمیمات شرکت و در تخصیص میزان سود و زیان به سهامداران تأثیر زیادی دارد ، بنابراین باید در ابتدا مشخص شود که درصد سهام هر یک از بنیانگذاران چند درصد خواهد بود.

از آنجا که هر فرد فعالیتهای مختلفی را به همراه دارد ، بهتر است ابتدا هر شخص را به روشنی شناسایی کرده و سپس وی را به پول تقویم بیاورید (البته بهتر است پول را به تقویم بیاورید تا طبق نظر یک کارشناس رسمی دادگستری درباره موضوع و سپس تعیین کنید که هر سهم برابر است).

منتقل کردن سهم

هر یک از سهامداران (بنیانگذاران) استارتاپ ممکن است پس از مدتی تمایل به ادامه همکاری نداشته باشند ، اما ممکن است نیاز به انتقال و انتقال سهام خود به شخص دیگری باشد. به طور معمول ، با توافق طرفین قرارداد، موسسان نمی توانند سهام خود را تا زمان تعیین شده و پس از این مدت ، در صورت احترام به حد نصاب تصمیم مندرج در قرارداد (به طور کلی) سهام خود را منتقل کنند. سه چهارم آرا بنیانگذاران، شخص می تواند از استارتاپ خارج شود.

شرایط عدم همکاری هر یک از بنیان گذاران

همچنین در قرارداد لازم است شرط شود که اگر یک یا چند نفر از بنیانگذاران به هر دلیلی نتوانند وظایف خود را انجام دهند ، تحت چه شرایطی و با چه تعداد رأی دیگران می توانند وی را مجبور به قبول مسئولیت یا اخراج وی از شرکت کنند.

رازداری و روحیه تیمی

هر یک از بنیان گذاران برای محافظت و محافظت از اطلاعات و اسناد استارتاپ موظف به رعایت اصل محرمانه بودن و عدم افشای اطلاعات هستند و در واقع متعهد می شوند که حتی پس از خروج از تجارت اطلاعات گفته شده را حفظ و محافظت کنند. بودن. همچنین در قرارداد هم بنیانگذاران ذکر این نکته قابل ذکر است که افراد نمی توانند بر اساس دانش خود از تجارت فعلی ، استارت آپ مشابه و رقابتی پس از ترک شرکت ایجاد کنند.

تنظیم قرارداد هم بنیان گذاران

مالکیت معنوی

در دوره فعلی، وقتی اطلاعات در یک ثانیه منتقل می شود و هر روز تعداد مشاغل جدید افزایش می یابد ، افرادی هستند که می خواهند بدون زحمت ایده های دیگران را کپی کرده و مسیر صد ساله را یک شبه طی کنند. بنابراین ذکر این موارد در قراردادها همراه با ضمانت اجرای آن ضروری است. 

جمع بندی

در این مطلب با نکات حقوقی بندهای قرارداد هم بنیانگذاران آشنا شدید. برای کسب اطلاعات تکمیلی و بهره مندی از کارشناسان تیم حقوقی شهرداد، میتوانید به اپلیکیشن حقوقی شهرداد مراجعه نمایید.





:: برچسب‌ها: تنظیم قرارداد هم بنیان گذاران , قرارداد هم بنیان گذاران , تنظیم قرارداد هم بنیان گذاران شهرداد , شهرداد , اپلیکیشن حقوقی شهرداد ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

در هنگام جدایی زوجین اگر آن ها دارای فرزندی باشند. یکی از مهم ترین مسائلی که  ممکن است برای آنها مشکل و اختلاف نظر ایجاد کند مسئله حضانت فرزند است. البته لازم به ذکر است که حضانت فرزند فقط در زمان طلاق مطرح نمی شود.

در هر حالتی که والدین به صورت جدا از هم زندگی کنند این مسئله مطرح است و ممکن است بر سر آن اختلافاتی به میان بیاید. شهرداد در این مقاله قصد دارد به بررسی مساله حضانت فرزند و چگونگی آن بپردازد پس تا انتها با ما همراه باشید.

حضانت فرزند

حضانت فرزند

کلمه حضانت در معنای لغوی آن عبارت است از مسئولیت و نگهداری از فرزند و تربیت وی است. قوانین حضانت فرزندان توسط قانون گذاران مشخص گردیده است و می تواند با توجه به حکم دادگاه و یا حتی توافق والدین تغییر کند.

در این مورد هزینه های نگهداری و همچنین نفقه فرزند بر عهده مرد است. اما ولایت قهری به هیچ عنوان قابل تغییر نیست حتی با حکم قانون هم نمی توان این ولایت را تغییر داد. ولایت قهری در وهله اول یا پدر فرزند است و اگر پدر وی حضور نداشت با پدربزرگ یا همان جد پدری وی است.

در ارتباط با سن حضانت فرزند، فرزندان تا 7 سالگی حضانت آن ها با مادر است. پس از 7 سالگی تا 15 سالگی برای فرزند پسر و تا 9 سالگی برای فرزند دختر، حضانت با پدر آنها است.

سلب حضانت فرزند

در مواردی دادگاه می تواند حق حضانت را از والدی که حضانت با او بوده است گرفته و به شخص دیگری آن را اهدا کند. در صورتی که والدین با مواظبت نکردن از فرزند سلامت جسمانی یا تربیت اخلاقی وی را به خطر اندازند.

دادگاه در این موارد حق این را دارد که در صورت تقاضای نزدیکان فرزندان یا قیم وی یا رئیس حوزه قضایی هر تصمیمی را برای حضانت باطل کند. موارد ذیل از جمله مواردی است که دادگاه می تواند در صورت وجود آن ها حکم حضانت را باطل کرده و از والدین فرزند بگیرد.

  • مبتلا بودن به بیماری های روانی البته با تشخیص پزشکی قانونی

  • اعتیاد داشتن به مواد مخدر و الکل و قمار

  • داشتن فساد اخلاقی و فحشا

  • انجام و تکرار ضرب و جرح خارج از حد متعارف

  • سوء استفاده کردن از فرزند و یا مجبور کردن وی به مشاغلی مانند تکدی گری، قاچاق، فساد و فحشا

همچنین لازم به ذکر است در صورتیکه مادر حضانت را برعهده داشته باشد، اگر دچار جنون باشد و یا ازدواج کند، در صورتی که پدر فرزند هم صلاحیت نگهداری از فرزند را نداشته باشد. حضانت از هر دوی آن ها گرفته خواهد شد و به فرد دیگری از بستگان و نزدیکان فرزند داده خواهد شد.

سلب حضانت فرزند

جمع بندی

در ارتباط با مسئله حضانت فرزند نکات زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه نمود. به همین دلیل پیشنهاد می شود برای هرگونه اقدامی در این زمینه ابتدا با وکیل متخصص در امور مربوط به حضانت مشورت کرده و با تمام حق و حقوق خود آشنا شوید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به اپلیکیشن حقوقی شهرداد مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: حضانت فرزند , شهرداد , اپلیکیشن حقوقی شهرداد , نکات حضانت فرزند , ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

حضانت و قیومیت فرزند با یکدیگر تفاوت هایی دارند که در این مقاله از شهرداد قصد داریم آن را بیان کنیم.

حضانت در اصطلاح عامیانه عبارت است از نگهداری و ترو خشک کردن و تربیت فرزند اما قیومیت فرزند عبارت است از بر عهده گرفتن مسائل حقوقی فرزندی که به سن قانونی نرسیده است و یا محجور است.

محجور یعنی فردی که از نظر قانونی نمی تواند امور خود را به طور مستقل و بدون دخالت شخص دیگری انجام دهد.

شرایط قیومیت فرزند

انواع محجور که نیازمند قیومیت فرزند می باشد.

اشخاص صغیر افرادی هستند که هنوز به سن بلوغ نرسیده باشند و به همین دلیل توانایی تشخیص امور خود را ندارد.

دسته دوم افرادی غیر رشیدی یا سفیه هستند که علی رغم اینکه به سن قانونی رسیده اند توانایی درک و تشخیص بین بد و خوب و مسائل مالی را ندارند.

دسته دیگری از محجوران دیوانگان هستند که فاقد قوه عقل می باشند و نمی توانند امور مالی و غیر مالی خود را بر عهده بگیرند.

حضانت فرزند با چه کسی است ؟

حضانت فرزند بر عهده کسی است که فرزند را تربیت و نگهداری میکند و نیازهای عاطفی و روحی او را برآورده می کند.

اما قیومیت فرزند بر عهده کسی است که نیازهای مالی و مسائل مربوط به امور مالی فرزند را بر عهده دارد. 

قیم فرزند پدر او می باشد و تا سن هجده سالگی تمام امور مالی فرزند را بر عهده دارد در نتیجه در صورتی که قیومیت فرزند بر عهده کسی خواهد بود که امول مالی فرزند را عهده دار است.

بعد از فوت پدر کودک قیومیت فرزند بر عهده چه کسی است ؟

قیم توسط قانون برای فرزندی که پدرش را از دست داده است تعیین می شود و به دلیل حساسیت این موضوع چون که امور مالی بر عهده اوست بسیار بالا است.

بعد از فوت پدر اگر مادر صلاحیت داشته باشد اصلی ترین گزینه برای قیومیت فرزن است اما اگر او مجددا ازدواج کند قیومیت فرزند به یکی از اقوام درجه یک پدر یا مادر می رسد و اگر هیچ یک از این افراد این مسئولیت را نپذیرفتند دادگاه فرد امینی را برای واگذاری قیومیت فرزند به او انتخاب می کنند.

نکته حائز اهمیت این است که قیم نمی تواند خود سرانه درباره اموال کودک تصمیم گیری کند و قانون در این باره سخت گیری های زیادی دارد و قیم را ملزم کرده است تا هرگونه دخل و تصرفی را با اجازه از اداره سرپرستی انجام دهد.

مدارک لازم برای قیومیت فرزند

کلام پایانی 

در صورتی که با مبحث قیومیت فرزند برخورد کرده اید و می خواهید از تمام جوانب قانونی این کار مطلع شوید به شما پیشنهاد می شود که حتما با وکلا و متخصصانی که در این زمینه تجربه دارند مشورت کنید.

اپلیکشن شهرداد امکان جدیدی است از طرف گروه مشاوران و وکلای مجرب که شما می توانید با مراجعه به آن به صورت تلفنی، آنلاین یا حضوری از راهنمایی های آنها استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: قیومیت فرزند , شهرداد , بلاگ حقوقی شهرداد ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

همه ما با چراغ گردان آشنایی کامل داریم. چراغ هایی که برای هشدار دادن روی ماشین های پلیس، آمبولانس، آتش نشانی و از دست وسایل حمل و نقل برای اخطار دادن نصب می شوند. و یا حتی به عنوان آژیر خطر از آن ها استفاده می شود.

موارد استفاده چراغ گردان بسیار زیاد است اما شاید هرکسی با نحوه ساز و کار آن ها آشنایی نداشته باشد. در این مقاله یونکس قصد دارد شما را با نحوه عملکرد و هدف استفاده از چراغ گردان آشنا کند پس در ادامه با ما در این مقاله همراه باشید.

چراغ گردان

چراغ گردان

روشنایی اضطراری وسیله نقلیه یک یا چند چراغ هشدار بصری است که برای استفاده در مواقعی که راننده می خواهد فوریت سفر خود را به سایر کاربران جاده منتقل کند ، برای ارائه هشدار اضافی در مورد خطر هنگام ایستادن یا در مورد اجرای قانون به عنوان وسیله ای برای علامت دادن به راننده دیگر برای توقف برای تعامل با یک افسر. این چراغ ها ممکن است .

چراغ های اضطراری اختصاصی مانند یک چراغ راهنما یا یک میله نور باشند ، یا ممکن است نور ثابت اصلاح شده مانند یک کلاه گیس یا چراغ مخفی باشد و به هر روشنایی استاندارد دیگری مانند چراغ های خطر اضافی در ماشین اضافه می شود. . غالباً ، به منظور افزایش کارایی ، از آنها همراه با آژیر (یا بعضاً آژیر) استفاده می شود.

در بسیاری از حوزه های قضایی ، استفاده از این چراغ ها می تواند اختیارات قانونی خاصی را برای کاربر فراهم کند و ممکن است الزاماتی را برای سایر کاربران جاده ای ایجاد کند که رفتار متفاوتی داشته باشند ، مانند مجبور کردن آنها به کنار جاده و تسلیم حق تقدم ، بنابراین وسیله نقلیه اضطراری ممکن است بدون هیچ مانعی ادامه یابد. قوانین مربوط به و استفاده از این چراغ ها در حوزه های قضایی بسیار متفاوت است.

در برخی مناطق ممکن است استفاده از چراغ های مشابه به وسایل نقلیه غیر اضطراری (به عنوان مثال اتوبوس های مدرسه) و وسایل نقلیه نیمه اضطراری (به عنوان مثال کامیون های یدک کش) مجاز باشد. این چراغ های غیر اضطراری و نیمه اضطراری نیز در اینجا مورد بحث قرار گرفته است. تحقیق در مورد سودمندی و خطرات احتمالی این چراغ ها نیز ارائه شده است.

چراغ گردان یونکس

موارد استفاده از چراغ گردان

روشنایی وسایل نقلیه اضطراری معمولاً برای پاکسازی حق تقدم وسایل نقلیه اضطراری یا هشدار دادن خطرات احتمالی به رانندگان نزدیک ، مانند وسیله نقلیه متوقف شده یا کندتر از سرعت ترافیک ، یا اتومبیلی که از آن جا کشیده می شود ، استفاده می شود. همچنین ممکن است برای ارائه راهنمایی های خاص به رانندگان ، مانند دستور حرکت دادن استفاده شود. بعضی از وسایل نقلیه برای هدایت ترافیک یک صفحه پیکان کوچک دارند.

استفاده از چراغهای اضطراری توسط قانون در بسیاری از حوزه های قضایی فقط برای پاسخگویی به وضعیت اضطراری ، شروع توقف در ترافیک ، تمرینات آموزشی صادقانه یا وجود خطر خاص در جاده محدود شده است. اکثر آژانس های امنیتی خصوصی دارای مجوزهای ویژه ای هستند که به آنها اجازه می دهد از چراغ های راهنما در مناطق خاص استفاده کنند.

جمع بندی

در نهایت شما برای تهیه چراغ گردان با کیفیت می توانید به فروشگاه هایی که اقدام به فروش چراغ گردان می کنند مراجعه کنید. یکی از این فروشگاه ها، فروشگاه یونکس است که شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی یونکس اقدام به خرید چراغ گردان کنید.



:: برچسب‌ها: چراغ گردان , چراغ گردان یونکس , یونکس , خرید چراغ گردان ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

رینوپلاستی یکی از انواع جراحی هایی است که روی بینی انجام می شود و هدف آن به طور ویژه اصلاح فرم و اندازه بینی برای زیباتر شدن آن است. انواع مختلف جراحی بینی وجود دارد که هر یک به نحوی عملکرد بینی را بهبود می دهند. اما رینوپلاستی به شکل تخصصی برای ارتقای زیبایی بینی انجام می شود.

مهمترین اجزای بینی شامل بخش غضروفی و بخش استخوانی هستند. در رینوپلاستی تمام این بخش ها می توانند مورد دست کاری و تغییر قرار بگیرند. جراح شما می تواند تصمیم بگیرد که با توجه به فرم کنونی بینی شما و تغییراتی که لازم است اعمال شود چه اعمالی روی بینی شما انجام شود.

هنگام برنامه ریزی جراحی بینی، جراح سایر ویژگی های صورت، پوست بینی و مواردی را که می خواهید تغییر دهید، در نظر می گیرد. اگر شما کاندید جراحی هستید، جراح شما معمولا یک طرح سفارشی با توجه به چهره و بقیه ی اعضای صورت شما برای شما ایجاد می کند.و توضیح می دهد که شکل بینی شما بعد از رینوپلاستی چه شکلی خواهد شد.

رینوپلاستی

انگیزه از انجام رینوپلاستی چیست؟

افراد به دلایل مختلفی تصمیم به انجام جراحی رینوپلاستی می گیرند. که از این دلایل می توان به رفع مشکلات ساختاری و تنفسی در بینی، شکستگی بینی در سوانح مختلف، و متناسب سازی بینی با صورت به جهت زیبا تر شدن اشاره کرد.

فرم های مختلف بینی

ابتدا قبل از انجام رینوپلاستی باید به شناخت انواع بینی پرداخت. اگر بینی دارای پوستی ضخیم و اسکلت و غضروف های زیرین ضعیف است به آن نوع بینی اصطلاحا بینی گوشتی گفته می شود.

اگر بینی دارای پوست نازک و استخوان و اسکلت بزرگ و قوز باشد به آن بینی استخوانی گفته می شود.

انجام رینوپلاستی روی بینی استخوانی در نهایت نتیجه مطلوب تری  به دست می دهد اما روی بینی گوشتی از حساسیت بیشتری برخوردار است و تبحر پزشک در گرفتن نتیجه مطلوب بسیار مهم است.

پس برای انتخاب پزشک خود برای عمل رینوپلاستی زمان زیادی بگذارید و بسیار تحقیق کنید.

اعمال مراقبتی بعد از رینوپلاستی

•           بعد از به هوش آمدن اگر با درد مواجه شدید از داروهای مسکنی که برایتان تجویز شده استفاده کنید.

•           اگر کبودی و قرمزی در اطراف چشم و بینی تان ظاهر شد از کمپرس یخ استفاده کنید.

•           نوشین مایعات مثل آب آناناس و کرفس به ترمیم زخم و کببودی ها کمک می کند.

•           نگران نباشید کبودی ها بعد از گذشت یک هفته تا ده روز بر طرف می شود.

•           از انجام کارهای سنگین، خندیدن، خوردن غذاهای سفت خودداری کنید.

•           از پایین نگه داشتن سر به مدت طولانی خودداری کنید.

•           از عینک تا دو ماه استفاده نکنید و اگر عینکی هستید برای این مدت از لنز استفاده کنید.

•           از مصرف الکل، سیگار، قلیان اجتناب کنید.

رینوپلاستی

کلام آخر

تاثیر رینوپلاستی روی فرم بینی بسیار مشهود و قابل توجه است. اگر جراح تجربه کافی نداشته باشد این تاثیر می تواند منفی باشد و حتی زیبایی چهره را تخریب کند. باید انتخاب جراح با دقت بسیار انجام شود تا از وجود هر گونه خطر جلوگیری شود. رینوپلاستی اگر توسط جراح ماهر انجام نشود می تواند باعث بروز عوارضی همچون اختلالات تنفسی و بویایی شود. کلینیک دکتر تهران بیوتی یکی از مراکز معتبر جراحی رینوپلاستی است. برای دریافت مشاوره و خواندن مقالات مفید درباره عمل بینی می توانید به وبسایت دکتر تهران بیوتی مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: رینوپلاستی ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()