نوشته شده توسط : unexer

 

برای شروع هر کار، یک الزاماتی وجود دارد که اگر رعایت نشوند، مشکلاتی را برای فرد به وجود خواهند آورد. یکی از این الزامات لباس کار است. انسان از شروع تاریخ پیوسته از گذشته ی خود درس می گرفت و تولید لباس کار یکی از همین دروس بوده است. وقتی آهنگری اولین بار پوست خود را سوزاند و مشاهده کرد که جای این سوختگی تا ابد با وی است، تصمیم گرفت برای پسرش که می خواهد راه او را ادامه دهد، چاره ای بیندیشد و بدین طریق یک لباس کار نسوز با پوشش زیاد ساخته شد. داستان البته امروزه کمی متفاوت شده و افراد تنها برای حفظ بدن خود از خطرات کار از لباس کارگری استفاده نمی کنند. آنها یک لباس کار ارزان انتخاب می کنند تا لباس اصلی و گران خود را در حین کار استفاده نکنند و آن را به خوبی حفظ کنند.

لباس کارگری

چه نکاتی در خرید لباس کارگری رعایت می شود؟

به تعداد کمتر کارگاه هایی وجود دارند که لباس کارگری برای کارگرانشان در نظر نمی گیرند یا افرادی که تحت استخدام کسی نیستند و برای خودشان کسب و کار کوچکتری دارند. این افراد می توانند با تهیه لباس کارگری ارزان و در نظر گرفتن آن به صورت لباس کار فصلی هر فصل یک خرید دست لباس کار زیبا و مناسب داشته باشند و دیگر لباس کار مثل لباس خدمت برایشان یک پوشش اجباری نباشد. 

اگر شما یک کارگاه، کارخانه، آزمایشگاه، داروخانه و یا حتی آشپزخانه دارید، می توانید برای کارگران خود یک لباس کارگری به صورت لباس فرم تهیه کنید. در این انتخاب شما می توانید ضمن رعایت نکات ایمنی و حفاظتی که لباس کارگری باید داشته باشد، نظم، سلیقه و بهداشت مورد نظر خود را به رخ مهمانان و کارگران بکشید. وقتی شخصی از بیرون به عنوان مهمان وارد فضای کاری تحت نظر شما می شود، لباس کار افراد اولین چیزی است که نظر وی را به خود جلب می کند، شما می توانید برای هر بخش یک ست لباس کار ویژه در نظر بگیرید و با این کار چنان تاثیری روی مهمان بگذارید که حواسش به طور کل از فعالیت کاری شما هم پرت شود. البته بدون شک موفقیت در کسب و کار هدف اصلی شماست و نیت شما فریب یا انحراف بازرس و مهمان از موضوع شغلی نیست. خودتان نظم و ترتیبی که لباس کارگری به فضا می دهد را با حالت آزاد عمومی مقایسه کنید.

خرید لباس کارگری

چه طور می توانیم یک لباس کار ارزان تهیه کنیم؟

سرعت، دقت و تنوع همگی از ویژگی های فروشگاه اینترنتی یونکس است. در این فروشگاه از لباس کار آتش نشانی تا لباس کار آشپزی و همه نوع تجهیزات ایمنی یافت می شود. اگر تا به حال برای خرید لباس کار به بازار رفته باشید حتما متوجه شده اید که پیدا کردن محلی که برای کار های مختلف لباس کار مناسب داشته و در عین حال تمام جزئیات مربوط به آن لباس را بداند و در اختیارتان قرار دهد بسیار صعب و دشوار است. اجناس این فروشگاه ضمن کیفیت بالا قیمت ارزان و مناسب دارند و شما می توانید از تخفیفات جشنواره ای هم استفاده کنید. با یک مقایسه ساده احتمالا پی می برید که وقت آن رسیده به دنیای آنلاین ایمان بیاورید.

 



:: برچسب‌ها: لباس کارگری , خرید لباس کارگری ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

لباس کار مهندسی براساس موقعیتی که قرار است در آن پوشیده شود در مدل ها، رنگ ها و طرح های مختلفی عرضه می شود. بنابراین اولین نکته در انتخاب لباس کار مهندسی مناسب این است که بدانیم آن شغل چه الزاماتی دارد و براساس آن چه ویژگی هایی در طراحی لباس برای آن شغل رعایت می شود. در ادامه تعدادی از شاخه های مهندسی که هریک لباس کار مهندسی با ویژگیهای خاص خود را دارند برای نمونه بیان می کنیم.

مهندسی پتروشیمی و نفت

مهندسی صنایع

مهندسی برق

مهندسی عمران

مهندسی معدن

برای هریک از انواع مهندسی بالا لباسی با مشخصاتی که نیازهای زمینه ی شغلی آن را برطرف کند طراحی شده است. تفاوتهای عمده ی این طراحی ها را می توان در دو گزینه ی چند بخشی بودن لباس و چند رنگی بودن آن ها بیان کرد. بنابراین لباس کار مهندسی، بسته به ویژگیهای شغل، یکسره یا چند تکه و یا تک رنگ یا چند رنگ طراحی می شود که هریک منظور خاصی را می رساند.

 

مشخصات لباس کار مهندسی یکسره

در این لباس ها پیراهن و شلوار سر هم یا متصل هستند.  این نوع از لباس کار مهندسی برای مشاغلی که خطرات ناشی از مواد آلاینده در آنها بالاست و همچنین در طول روز نیازی به درآوردن لباس نیست،گزینه مناسبی هستند. افراد در مشاغلی مانند جوشکاری، برشکاری، مکانیکی، نجاری، ریختگری و … به لباس کار های یکسره احتیاج دارند تا کار را راحت تر انجام دهند. نکته ای که در طراحی این لباس ها بسیار اهمیت دارد در نظر داشتن شرایط آب و هوایی هر فصل سال و دیگری امکان ورود و خروج هوا بطوریکه در لباس احساس خفگی به فرد دست ندهد، است.

مشخصات لباس کار مهندسی چند تکه

این نوع از لباس کار مهندسی عمدتاً بصورت دو تکه ساخته می‌شوند بطوریکه بالاتنه و شلوار در آن ها از یکدیگر جدا هستند. هرچند میزان پوشش این لباس از لباس های یکسره کمتر است، اما استفاده از لباس کار مهندسی چند تکه به مراتب راحت تر است. این نوع از لباس کار مهندسی تنوع بیشتری دارند و در زمینه های بیشتری می توان از آنها استفاده کرد.

مشخصات لباس کار مهندسی تک رنگ

این گروه از انواع لباس کار مهندسی تنها با یک رنگ تولید می شوند که معمولاً در کارهای تعمیراتی یا آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. لباس‌ های تک رنگ می توانند بسته به شغل مورد نظر به شکل یکسره یا چند تکه طراحی شوند.  بنابراین استفاده از این نوع لباس کار مهندسی بیشتر مناسب مشاغلی است که رنگ لباس بخصوصی دارند.

Engineering work clothes

مشخصات لباس کار مهندسی چند رنگ

در طراحی این نوع از لباس کار مهندسی اغلب از دو رنگ استفاده می شود که یک رنگ آن غالب است. یک دلیل استفاده از رنگ دوم، تمایز از دیگر لباس هاست و دلیل دیگر جلب توجه برای کار در شب است. معمولاً برای رنگ اصلی لباس، از رنگ‌ های تیره مانند سیاه و سرمه‌ای استفاده می شود و از رنگ‌ های نارنجی، سفید، قرمز و خاکستری به عنوان رنگ دوم در این نوع از لباس کار مهندسی استفاده می‌شود.

اگر به خرید اینترنتی لباس کار مهندسی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از لباس‌های عرضه شده در فروشگاه یونکس بازدید کنید زیرا در فروشگاه ما، انواع مختلف لباس کار مهندسی با اطلاعات کامل در زمینه مشخصات آن به نمایش گذاشته می شود.

 



:: برچسب‌ها: لباس کار مهندسی , work clothes , Engineering work clothes ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

در گذشته تنها ویژگی ای که از لباس سربازان و جنگاوران انتظار می رفت، تمییز میان دوست و دشمن بود. افراد یک جبهه با مشاهده ی لباس دیگر افراد دوستان خود را از دشمنان تشخیص می دادند. لباس مردان جنگی تفاوت چندانی با لباس بومی مردم نداشت. به جز اینکه گاهی اوقات روی لباس خود، زره و کلاهخود به تن می کردند. از این رو در جنگ هایی که میان دو قبیله از یک منطقه ی جغرافیایی در می گرفت، ملاک تمییز دو جبهه، پرچم یا نشانه ای بود که هر کدام از دو طرف به دست می گرفتند.

رفته رفته کشورهای قدرتمند که برای گسترش مستعمرات خود نیاز به نیروی نظامی پرتعداد داشتند، به فکر طراحی لباس برای افسران و سربازان خود افتادند. طراحان در طراحی این لباس ها از لباس متعارف مردم عادی وام می گرفتند. با شعله ور شدن جنگ های بزرگ و عالمگیر و همپای پیشرفت صنعت های نظامی و اسلحه سازی، طراحی و تولید لباس های نظامی نیز جایگاه ویژه ای پیدا کرد و صنعت تولید لباس نظامی در کشورهای درگیر جنگ به سرعت توسعه یافت. در جنگ های جهانی اول و دوم، هر کدام از کشورها لباس های منحصر به فردی برای نیروهای نظامی طراحی کردند به صورتی که سربازان کشورهای دوست یکدیگر را می شناختند و تشخیص می دادند چه کسی از کدام کشور است.لباس نظامی در جنگ جهانی دوم

 تنوع شرایط آب و هوایی جبهه های مختلف جنگ جهانی، طراحان لباس را برآن داشت تا برای آمادگی سرباز برای مقابله با هر شرایط جوی، گونه های مختلفی از لباس را بسازند و در اختیار نیروهای نظامی قرار دهند. مثلا آلمان و بریتانیا برای سربازان خود که عازم جبهه ی آفریقا بودند، لباسی نسبتا خنک و مناسب آن اقلیم تهیه کردند. یا نیروهای شوروی و آلمان در جبهه ی شرق اروپا هر کدام برای مقابله با سرمای کشنده ی زمستان سیبری تدابیر خاصی اندیشیده بودند. علاوه بر دما، عامل پوشش زمین و استتار لباس نیز مورد توجه بوده است. چریک های نروژی در جنگ با آلمانی ها از لباس های سفید که استتار خوبی با زمین پوشیده از برف آنجا داشت استفاده می کردند تا احتمال دیده شدنشان کمتر باشد.انواع لباس نظامی

امروزه با گسترش هر چه بیشتر جنگ های داخلی و منطقه ای و حضور نظامی کشورها در نقاط مختلف دنیا، صنعت تولید لباس نظامی رونق ویژه ای گرفته و شرکت های بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند. طراحان لباس نظامی به همه ی جنبه های یک لباس نظامی خوب توجه دارند. یک لباس نظامی خوب بایستی مقاومت و استحکام دوخت داشته باشد تا در محیطهای خشن و در تحرک بالای فرد دوام آورد؛ باید راحت باشد تا دست و پا گیر نیروی نظامی نباشد؛ باید مناسب شرایط اقلیمی محل مورد استفاده باشد؛ باید برای سرباز استتار مناسب را تامین کند. نداشتن استتار مناسب می تواند به قیمت جان فرد استفاده کننده تمام شود. و در کنار همه ی این ویژگی ها باید از زیبایی کافی برخوردار باشد. لباسی که تمام این ویژگی ها را داشته باشد می تواند در انجام وظیفه ی یک نیروی نظامی نقش مهمی داشته باشد.

 منبع: یونکس

 



:: برچسب‌ها: لباس نظامی , تاریخچه ی لباس نظامی ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

 

امروزه وجود برج ها و ساختمانهای بلند جزئی از اغلب شهرها شده که وجود تمهیدات ایمنی در این سازه ها از مهم ترین نکات خواهد بود به عنوان مثال باید توجه داشت که اگر آتش سوزی اتفاق بیفتد آیا تجهیزات امداد و نجات آتش نشانی می تواند به اطفاء آن کمک کند یا خیر. نردبان های مراکز آتش نشانی دارای طول محدودی هستند و عملا امکان اطفاء حریق در طبقات فوقانی را ندارند. در کشورهای پیشرفته وسایل آتش نشانی مانند پهباد و بالگرد و یا ربات های آتش نشان برای اطفاء حریق استفاده میشود حتی در دوبی از جت های آتش نشان رونمایی شده اما در ایران ما به این امکانات که در اطفاء حریق ساختمانهای بلند کاربرد داشته باشند دسترسی نداریم. آشنایی با انواع وسایل آتش نشانی مخصوصاً وسایل آتش نشانی ساختمانی و نگهداری آنها در منزل یا محل کار بخصوص در طبقات بالای ساختمان می تواند از وقوع حوادث ناگوار بسیاری جلوگیری کند و یا از شدت حادثه بکاهد.

در میان لوازم آتش نشانی برخی اهمیت بیشتری دارند که علاوه بر آتش نشانان بهتر است در هر ساختمانی نگهداری شود و افراد نیز کار کردن با وسایل آتش نشانی را نیز یاد بگیرند. 

 

 

وسایل آتش نشانی ساختمانی

داشتن اطلاعات در مورد وسایل آتش نشانی ساختمان کمک میکند تا بتوانید با توجه به شرایط محل سکونت یا محل کار خود مناسب ترین لوازم آتش نشانی را تهیه و نگهداری کنید. با این کار میتوانید در زمان خطر تا رسیدن آتش نشانان از گسترش آتش جلوگیری کنید. در ادامه به معرفی دو مورد از مهمترین و ساده ترین لوازم آتش نشانی ساختمان می پردازیم.

 

کپسول های آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی از مهمترین تجهیزات در اطفا حریق هستند که باید متناسب با محیط و نوع آتش انتخاب شوند. دقت کنید که انتخاب اشتباه این کپسول ها باعث افزایش خسارت خواهد شد. بنابراین باید ابتدا انواع حریق را بررسی نمایید و سپس این خاموش کننده ها را براساس نوع حریق احتمالی خریداری نمایید. کپسول های آتش نشانی تنها یکی از تجهیزات اطفا حریق می باشد.

جعبه آتش نشانی صنعتی

فایر باکس بعد از کپسول ها مهمترین وسایل آتش نشانی است که باید در ساختمان های بزرگ نصب شوند. بهتر است این محصول در هر ساختمان و مرکز صنعتی نگهداری شود. جنس این محصول از شیشه، فلز و PVC است. این جعبه ها به صورت توکار یا روکار در محلی که دسترسی آسانی داشته باشد نصب می‌شود. در بعضی از این جعبه ها کپسول های آتش نشانی و در برخی دیگر نیز شلنگ های آب ضد حریق قرار دارد. با آموزش دادن به افراد ساختمان می‌توان تا حد زیادی از گسترش آتش در ساختمان و سرایت آن به دیگر نقاط ساختمان جلوگیری کرد.

 

 

لیست قیمت تجهیزات آتش نشانی

وسایل آتش نشانی ساختمانی، تجهیزات فردی آتش نشانی و یا تجهیزاتی که در ایستگاههای آتش نشانی مورد استفاده قرار میگیرد را می توانید از فروشگاه های لوازم آتش نشانی بصورت اینترنتی تهیه کنید. از آنجا که قبل از خرید هرگونه تجهیزات ابتدا باید بدانید که کدام یک برای استفاده شما مناسب تر است پیشنهاد می‌دهیم که قبل از خرید این تجهیزات، تحقیق در مورد آن را جدی بگیرید. فروشگاه یونکس در وبسایت خود شرایط مشاهده و مقایسه انواع وسایل آتش نشانی را فراهم آورده است.

لازم به توضیح است که معمولا لوازم آتش نشانی با توجه به برند و ویژگی های خاص هر محصول که آن را از سایر محصولات متمایز می کند دارای قیمت ها متفاوتی هستند. بعلاوه اینکه مواد سازنده و کاربرد محصول نیز در قیمت آن موثر است که برای اطلاع از قیمت تجهیزات آتش نشانی نیز می توانید به فروشگاه اینترنتی یونکس مراجعه کنید.

 



:: برچسب‌ها: وسایل آتش نشانی، لوازم آتش نشانی ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

بر خلاف تمام شعارهای سیاسی چه در ایران و چه در اروپا قشر کارگران بزرگترین قشر جامعه هستند. آنقدر که حزب کارگر در اکثر کشور ها سهم اساسی را در تصمیم گیری سیاسی دارد. اگر شما کارگر یک کارخانه بزرگ هستید، احتمالا بعد از استخدام به شما لباس فرم هم داده شده است. یک لباس کارگری مناسب بسته به محیط کاری و شغل شما ، باید بتواند از شما به طور کامل محافظت کند، آزادی حرکت شما را سلب نکند، چه در محیط گرم و چه در محیط سرد فشار دما را روی شما کم کند. البته حتما نباید لباس کارگری لباس فرم باشد، فرض کنید شما از بحث فنی و مکانیکی سر در می آورید و قصد ترمیم موتور خود را دارید، قطعا اگر با لباس های شخصیتان این کار را شروع کنید امکان دارد که آن لباسها پاره شد یا لکه های سیاهی روی آن بیافتد که هیچوقت به طور کامل پاک نمی شوند؛ پس بهتر است که برای هر کاری از قبل لباس کارگری مناسب آنرا تهیه کرده باشید.

متداول ترین های لباس کارگری

یک جوشکار را در حین انجام جوشکاری در نظر بگیرید مهمترین چیزی که نظرتان را جلب می کند احتمالا عینک جوشکاری او باشد. بعد از آن آستین های بلند لباسش در تابستان و رنگ لباس که معمولا تیره است. کارگران ساختمانی چه لباسی به تن می کنند؟ شاید در بیشتر نقاط شهر لباس آنها فرم خاصی نداشته باشد ولی اگر به برج های شمال شهر سری بزنید کلاه های پلاستیکی زرد رنگ و یک جلیقه یا لباس فرم را مشاهده می کنید؛ بیشتر که دقیق شوید یک اشتراک بین همه ی این کارگران ساختمانی وجود دارد و آن گشادی شلوارها است. این امر موجب شود تا کارگر بتواند حداکثر رفلکس بدنی را داشته باشد حتی اگر فریاد خطر و سقوط چیزی بلند شده بتواند سریعا از محدوده خطر فرار کند.

لباس کارگری

لباس کارگری از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

لباس کارگری نقش محافظ شخص را در برابر کثیفی، گرما، سرما، ضربه، بریدگی و ... را دارد پس باید بسته به وظیفه شخص شامل :

  • کلاه کارگری

  • عینک کارگری

  • پیراهن کارگری

  • شلوار کارگری

  • دستکش کارگری

  • کفش کارگری

برای بعضی کارها به عینک نیازی نیست چرا که با اشعه یا اجسام ریزی که به اطراف پرت می شوند، برخورد ندارند یا مثلا برای یک مکانیک که برای تعمیر به زیر خودروها می رود شاید یک کلاه کارگری دست و پا گیر باشد. برای بعضی کارها نیاز به کفش به خصوصی نیست ولی کارهایی هستند که ممکن است نیاز به کفش نسوز یا ضد ضربه داشته باشید.

خرید لباس کارگری

 

لباس کارگری از کجا تهیه کنیم ؟

اگر به عنوان یک کارگر یا یک کارفرما قصد تهیه هر نوع لباس کارگری دارید، unexsafety این موقعیت را برایتان فراهم کرده است به صورت آنلاین با امکانات و قیمت هر کدام آشنا شده و به راحتی برای خرید تصمیم گیری کنید.

 



:: برچسب‌ها: لباس کارگری , لباس کار , حفاظت فردی ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()