نوشته شده توسط : unexer

ارتودنسی (Orthodontics) به روش های مختلفی انجام می شود که در قیمت آن تاثیر می گذارد، به صورت کلی قیمت ارتودنسی 1401 به عوامل مختلفی وابسته است که در این مقاله قصد داریم برخی از آنها را بررسی کنیم.

·         میزان ناهنجاری فک و دندان

ناهنجاری های فکی دندانی، انواع مختلفی دارند که عبارت است از ناهنجاری های ساده و ناهنجاری های پیچیده. ناهنجاری های ساده شامل فاصله کم بین دندان ها، کج بودن دندان های جلو و عدم رشد فک به اندازه کافی در کودکان می شود. ناهنجاری های پیچیده شامل موارد زیر می باشد:

1.      اوربایت یا جلو بودن دندان های بالا

2.      آندربایت یا جلو بودن دندان های پایین

3.      اورجت

4.      اپن بایت یا فاصله بین دندان های بالا و پایین در جلو

5.      کراس بایت یا قرارگیری دندان های بالا پشت دندان های پایین

6.      کراودینگ یا شلوغی بیش از حد دندان ها

7.      بلند و کوتاه بودن دندان ها

با توجه به اینکه فک و دندان افراد کدام یک از این مشکلات را داشته باشد هزینه ارتودنسی برای آنها متفاوت خواهد بود اما به صورت کلی می دانیم قیمت ارتودنسی 1401 برای دسته اول کمتر از دسته دوم است.

·         نکته بعدی شدت ناهنجاری و مشکل در فک فرد است، طبیعتا هرچقدر مشکل فرد بیشتر باشد و نامرتبی در دندان های او بیشتر باشد هزینه ارتودنسی او بیشتر خواهد بود.

·         یکی دیگر از عواملی که در هزینه ارتودنسی 1401 تاثیرگذار است سن فرد بیمار است، چرا که درمان بسیاری از ناهنجاری ها در سنین کودکی بسیار راحت تر است.

·         عامل دیگری که می تواند در هزینه ارتودنسی 1401 تاثیر زیادی بگذارد روش ارتودنسی است. برای مثال زمانی که متخصص ارتودنسی از پلاک های شفاف برای درمان استفاده می کند، هزینه به حداقل می رسد و زمانی که از دیمون شفاف استفاده شود هزینه بسیار بالاتر می رود. از انواع مختلف ارتودنسی که در قیمت ارتودنسی 1401 تاثیر مستقیم دارند می توان ارتودنسی سرامیکی، لینگوال، دیمون و ثابت معمولی و فلزی را نام برد.

·         یکی از روش هایی که در قیمت ارتودنسی 1401 تاثیرگذار است، ارتودنسی متحرک است. در این روش برخلاف ارتودنسی ثابت، درستگاه ها قابل جابجایی هستند و فرد در هنگام غذا خوردن، مسواک زدن یا موقعیت های خاص می تواند دستگاه خود را بردارد. هزینه ارتودنسی متحرک یا پلاک متحرک دندان نسبت به روش های دیگر کمتر است البته به شرطی که در لابراتوار ایرانی ساخته شده باشد.

·         ارتودنسی نامرئی یکی دیگر از روش هایی است که می تواند بر قیمت ارتودنسی 1401 تاثیر بگذارد. رایج ترین روش های نامرئی استفاده از براکت های سرامیکی و الاینرهای شفاف است که هزینه ارتودنسی نامرئی با الاینر نسبتا پایین و با براکت سرامیکی بالاتر است.

·         مدت زمان ارتودنسی نکته دیگری است که بر هزینه ارتودنسی 1401 تاثیر می گذارد، هرچقدر طول درمان بیشتر باشد هزینه ارتودنسی هم بیشتر می شود.

چگونه می توان هزینه ارتودنسی 1401 را کاهش داد؟

اگر مرکزی که انتخاب می کنید شرایط پرداخت قسطی را داشته باشد جای نگرانی نیست اما اگر با وجود شرایط اقساطی همچنان در پرداخت با مشکل مواجه هستید راه حلی های زیر را امتحان کنید:

·         در اینترنت جستجو کنید و متخصصی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما هزینه دریافت کند.

·         می توانید با متخصصین شهر خود تماس بگیرید و درباره قیمت ارتودنسی 1401 سوال کنید.

·         متخصصی انتخاب کنید که تمام هزینه ها را به صورت اقساط دریافت کند.

·         بهتر است پیش متخصصی بروید که مطب یا کلینیک دارد اما اگر به هر دلیلی برایتان مقدور نیست می توانید به مراکز دولتی مراجعه کنید.

یکی از عواملی که در قیمت ارتودنسی 1401 تاثیر می گذارد نوسانات قیمت ارز است، چرا که تجهیزات و متریال مورد استفاده در این روش درمان وارداتی هستند و با بالا رفتن قیمت ارز، هزینه های آنها نیز بالا می روند.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 دی 1401 | نظرات ()