اهمیت نگهداری وسایل آتش نشانی در ساختمان
نوشته شده توسط : unexer

 

امروزه وجود برج ها و ساختمانهای بلند جزئی از اغلب شهرها شده که وجود تمهیدات ایمنی در این سازه ها از مهم ترین نکات خواهد بود به عنوان مثال باید توجه داشت که اگر آتش سوزی اتفاق بیفتد آیا تجهیزات امداد و نجات آتش نشانی می تواند به اطفاء آن کمک کند یا خیر. نردبان های مراکز آتش نشانی دارای طول محدودی هستند و عملا امکان اطفاء حریق در طبقات فوقانی را ندارند. در کشورهای پیشرفته وسایل آتش نشانی مانند پهباد و بالگرد و یا ربات های آتش نشان برای اطفاء حریق استفاده میشود حتی در دوبی از جت های آتش نشان رونمایی شده اما در ایران ما به این امکانات که در اطفاء حریق ساختمانهای بلند کاربرد داشته باشند دسترسی نداریم. آشنایی با انواع وسایل آتش نشانی مخصوصاً وسایل آتش نشانی ساختمانی و نگهداری آنها در منزل یا محل کار بخصوص در طبقات بالای ساختمان می تواند از وقوع حوادث ناگوار بسیاری جلوگیری کند و یا از شدت حادثه بکاهد.

در میان لوازم آتش نشانی برخی اهمیت بیشتری دارند که علاوه بر آتش نشانان بهتر است در هر ساختمانی نگهداری شود و افراد نیز کار کردن با وسایل آتش نشانی را نیز یاد بگیرند. 

 

 

وسایل آتش نشانی ساختمانی

داشتن اطلاعات در مورد وسایل آتش نشانی ساختمان کمک میکند تا بتوانید با توجه به شرایط محل سکونت یا محل کار خود مناسب ترین لوازم آتش نشانی را تهیه و نگهداری کنید. با این کار میتوانید در زمان خطر تا رسیدن آتش نشانان از گسترش آتش جلوگیری کنید. در ادامه به معرفی دو مورد از مهمترین و ساده ترین لوازم آتش نشانی ساختمان می پردازیم.

 

کپسول های آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی از مهمترین تجهیزات در اطفا حریق هستند که باید متناسب با محیط و نوع آتش انتخاب شوند. دقت کنید که انتخاب اشتباه این کپسول ها باعث افزایش خسارت خواهد شد. بنابراین باید ابتدا انواع حریق را بررسی نمایید و سپس این خاموش کننده ها را براساس نوع حریق احتمالی خریداری نمایید. کپسول های آتش نشانی تنها یکی از تجهیزات اطفا حریق می باشد.

جعبه آتش نشانی صنعتی

فایر باکس بعد از کپسول ها مهمترین وسایل آتش نشانی است که باید در ساختمان های بزرگ نصب شوند. بهتر است این محصول در هر ساختمان و مرکز صنعتی نگهداری شود. جنس این محصول از شیشه، فلز و PVC است. این جعبه ها به صورت توکار یا روکار در محلی که دسترسی آسانی داشته باشد نصب می‌شود. در بعضی از این جعبه ها کپسول های آتش نشانی و در برخی دیگر نیز شلنگ های آب ضد حریق قرار دارد. با آموزش دادن به افراد ساختمان می‌توان تا حد زیادی از گسترش آتش در ساختمان و سرایت آن به دیگر نقاط ساختمان جلوگیری کرد.

 

 

لیست قیمت تجهیزات آتش نشانی

وسایل آتش نشانی ساختمانی، تجهیزات فردی آتش نشانی و یا تجهیزاتی که در ایستگاههای آتش نشانی مورد استفاده قرار میگیرد را می توانید از فروشگاه های لوازم آتش نشانی بصورت اینترنتی تهیه کنید. از آنجا که قبل از خرید هرگونه تجهیزات ابتدا باید بدانید که کدام یک برای استفاده شما مناسب تر است پیشنهاد می‌دهیم که قبل از خرید این تجهیزات، تحقیق در مورد آن را جدی بگیرید. فروشگاه یونکس در وبسایت خود شرایط مشاهده و مقایسه انواع وسایل آتش نشانی را فراهم آورده است.

لازم به توضیح است که معمولا لوازم آتش نشانی با توجه به برند و ویژگی های خاص هر محصول که آن را از سایر محصولات متمایز می کند دارای قیمت ها متفاوتی هستند. بعلاوه اینکه مواد سازنده و کاربرد محصول نیز در قیمت آن موثر است که برای اطلاع از قیمت تجهیزات آتش نشانی نیز می توانید به فروشگاه اینترنتی یونکس مراجعه کنید.

 





:: برچسب‌ها: وسایل آتش نشانی، لوازم آتش نشانی ,
:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: